رفع ایراد کاغذکش پرینتر در نمایندگی اچ پی | سرویس کردن پرینتر در برابر گرد. و غبار و سایر کثیفی ها.یکی از اصلی ترین مشکل پرینتر ها در قسمت کشیدن کاغذ وجود گرد و غبار و کثیفی های موجود درون سینی کاغذی می باشد. که علاوه بر انجام ندادن دستورات شما ،آسیب بسیار جدی به پرینتر شما می رساند.در این قسمت یاد میگیریم که غلتک ها را به صورت دستی تمیز کنیم. برای انجام دادن این مرحله نیازمند به چندین وسیله بهداشتی می باشیم.

۱ پارچه تمیز و بدون پرز

۲ پنبه های تمیز

۳ آب (بهتر از آب مقطر استفاده شود اما در صورت نبودن آن استفاده از آب معمولی ایرادی ندارد)

⚠️تا جایی که می‌توانید از الکل، تینر و سایر پاک کننده های شیمیایی استفاده نکنید❌

رفع ایراد کاغذکش

در قدم اول کاغذ ها را از سینی کاغذی جدا نموده دکمه پاور دستگاه را فشار دهید تا پرینتر خاموش شود سپس به عقب دستگاه بروید. و کابل برق و usb را از پرینتر جدا کنید. درون قسمت کاغذ کش پرینتر را نگاه کنید تا مطمئن شوید جسم خارجی در آن قرار نگرفته است برای این کار بهتر است از چراغ قوه استفاده کنید. پس از آنکه مطمئن شدید شی خارجی درون پرینتر می باشد غلطک های بالایی را با استفاده از پنبه مرطوب تمیز نمایید.

 

رفع ایراد کاغذکش
رفع ایراد کاغذکش

 

با استفاده از پارچه بدون پرز اب اضافی پنبه را بگیرید. تا جایی که می‌توانید آب اضافی آن را بگیرید تا زمانی که پنبه از حالت خیسی دربیاید. می‌توانید برای تمیز کردن آن از انگشتان خود کمک بگیرید سپس بخشی از غلطک را به سمت بالا بکشید. تا بتوانید به سطح زیری آن، که دستیابی به آن دشوار است راه پیدا کنید. اگر غلطک ها تمیز نشوند ممکن است نوع چاپ چاپگر شما به صورت نامنظم و نامطلوب باشد.

 

برای بازدید از تمام صفحات سایت google را دنبال کنید

 

پرینتر در نمایندگی اچ پی

به طوری که تمامی کاغذهای چاپ شده دارای خطوط و کثیفی های سطحی باشد. زیرا این غلطک ها هستند که واسطه بین کاغذ و چاپگر اند. پس از تمیز کردن ، اجازه دهید که غلطک ها کاملاً خشک شوند.[16:39, 6/9/2021] Amir: سیم برق و کابل usb را مجدداً به پرینتر وصل کنید. با استفاده از دکمه پاور چاپگر را روشن کنید. تعداد کاغذ را صاف کنید و درون سینی کاغذی بگذارید (۱۰ تا ۲۵ عدد کاغذ تعداد مناسب است) پس از اینکه کاغذ ها را درون سینی قرار داده اید هولدر های کناری دستگاه را نزدیک به کاغذ کنید به طوری که کاغذ خم نشود. سپس از پرینتر خود تست پیج بگیرید.

 

 

پرینتر در نمایندگی اچ پی
رفع ایراد کاغذکش

 

در قسمت صفحه کنترلی چاپگر فلش ای موجود می باشد با استفاده از آن به سمت پایین بیایید تابه گزینه tools / settings برسید سپس گزینه ok را انتخاب کنید .تا وارد تنظیمات دستگاه شود. پس از اینکه وارد تنظیمات دستگاه شدید از همان گزینه فلش برای پایین آمدن کمک بگیرید. تا به گزینه پرینتر استاتوس ریپورت (printer status report) برسید، سپس گزینه ok را انتخاب کنید. با انجام دادن تمامی مراحل پرینتر شما به صورت خودکار صفحه ایی به عنوان تست پیج چاپ می کند.

 

رفع ایراد کاغذکش کارشناسی پرینترهای اچ پی

اگر پرینتر شما به درستی کار کرد به دستور شما در رابطه با چاپ ، به خوبی اجرا شد دیگر نیازی به ادامه عیب‌یابی دستگاه نیست.زمانی که دستگاه شما بدون هیچ مشکلی کار می کنند صدای غلطک ها بسیار روان هستند به طوری که شما چرخش آنها را میشنوید. پس پس از شنیدن صدای غلطک ها و توقف آن ها یک عدد از دسته کاغذی خود را به سمت پایین فشار دهید تا غلطک را با کاغذ درگیر کنید. سعی کنید فشار زیادی به کاغذ ندهید زیرا این امر باعث می شود که کاغذ شما درون پرینتر مچاله شود.

 

کارشناسی پرینترهای اچ پی
رفع ایراد کاغذکش

تنظیمات کاغذی پرینتر درایور چاپ با تنظیمات مورد نظر شما مطابقت پیدا کند.در بسیاری از موارد ممکن است کاغذ نکشیدن پرینتر مربوط به مشکلات سیستمی و درایوری باشد به طوری که تنظیمات پیش فرض تنظیمات شما مغایرت داشته باشد.برای کار کردن در این مرحله ابتدا لازم است که چاپگر خود را روشن کنید. و با استفاده از دیسپلی آن تنظیمات را درون آن اعمال نمایید.در رایانه خود به فایلی بروید که قصد چاپ کردن آن را دارید. سپس با استفاده از کلیدهای میانبر کلید p و ctrl را همزمان فشار دهید تا پنجره ای به نام printing properties باز شود.

 

نمایندگی شرق تهران | رفع ایراد کاغذکش

پس از باز شدن پنجره مورد نظر روی گزینه layout که عموما در قسمت بالایی صفحه نمایش پیدا میکند کلیک کنید. پس از کلیک کردن روی این گزینه advance را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید. منوی کشویی پیپر سایز (paper size) را انتخاب کنید و سپس اندازه کاغذ مناسب را در آن پیدا کنید. پس از انجام این مراحل گزینه تایید را بزنید. پس از اینکه از گزینه‌ ی layout خارج شدید به گزینه ی paper/Quality بروید.

 

ازقسمت مدیا ( medi) نوع کاغذ مناسب را انتخاب کنید. پس از انجام تمامی مراحل صفحه نخست برمیگردیم برای چاپ فایل مان روی گزینه پرینت کلیک می کنیم. سپس با پردازش پرینتر فایل مورد نظر ما چاپ میشود.

 

نمایندگی شرق تهران

 

اگر تمامی این مراحل را انجام دادید و همچنان با مشکل روبرو هستید ، چاپگر شما به احتمال زیاد به سرویس حرفه ای تری نیاز دارد. گزینه های شما برای سرویس پرینتر ممکن است بسته به نوع زمان و مالکیت متفاوت باشد و البته محل زندگی شما نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد پس برای اطلاع بیشتر برای پشتیبانی از چاپگر خود با نمایندگی مجاز