راه اندازی دابلکس در پرینتر های HP در اینجا قصد داریم که چاپ اسناد و تفاوت پرینتر های دوزون و معمولی را شما آموزش دهیم. همچنین ،شما می توانید با استفاده از این پست و ویدیو  مرتبط اسناد خود را به صورت دورو در پرینترهای hp چاپ نمایید. برای گارانتی اصلی اچ پی در ایران کلیک کنید.

 

راه اندازی دابلکس

بسیاری از پرینتر ها hp دارای قابلیت دابلکس(double x)  یا چاپ دورو هستند. اما تعداد زیادی از پرینترها هساتد که ، این قابلیت را ندارند. در مرحله اول برای انجام این کار باید چاپگر خود را روشن کرده و منتظر بمانید تا بارگذاری آن کامل شود ، پس از اینکه دستگاه شما بارگذاری شد مقدار مورد نیاز کاغذ را به پرینتر اچ پی اضافه کنید. پس از انجام این کار به سراغ رایانه شخصی خود رفته و اسناد مورد نظر خود را که برای چاپ آماده کرده‌اید باز کنید.

 

با برخی از خدمات مجموعه شعبات hp-nic.com آشنا شوید : شارژ کارتریج های اچ پی / تعمیرات پرینترهای HP / خدمات لپ تاپ های اچ پی / تعمیرات تخصصی پلاترهای اچ پی / تعمیرات انواع ماشین حساب های رومیزی و مهندسی و فروشگاهی / اعزام کارشناس hp در محل

 

 

راه اندازی دابلکس
راه اندازی دابلکس

 

برای چاپ اسناد می توانید از کلید میانبر ctrl و p استفاده کنید. پس از اینکه از نوع کادربندی  اسناد خود مطمئن شدید بر روی دکمه فایل بزنید. تا وارد منوی بعدی شوید.پس از اینکه وارد بخش فایل شدید برروی گزینه ی ششم یعنی پرینت (print) کلیک کنید. پس از اینکه وارد بخش پرینت شدید از لیست چاپگرهای موجود ، پرینتر فعال خود را انتخاب کنید.

 

 

اعزام تکنسین جهت راه اندازی پرینترهای دابلکس در مرکز تهران

پس از اینکه پرینتر خود را انتخاب کردید وارد قسمت تنظیمات یا  printer properties بشوید. پس از اینکه وارد صفحه جدید شدید. چندین گزینه در بالای صفحه برای شما به نمایش درمی آید، در بین این گزینه ها ، گزینه ی  printing shortcuts را بزنید. پس از این که این گزینه را باز کردید صفحه ایی برای شما به نمایش درمی آید که شما می توانید با توجه به نوع خواسته خود در چاپ ویژگی آن را تعیین نمایید.

 

اعزام تکنسین جهت راه اندازی پرینترهای دابلکس در مرکز تهران
راه اندازی دابلکس

 

گزینه ی two-sided (duplex) printing را بزنید. در پایین صفحه گزینه های به نام print on both sides manually  وجود دارد که شما می توانید. نوع چاپ خود را بر روی صفحه بسته به نوع دلخواه خود را انتخاب کنید. در پرینترهایی که به صورت دابلکس اسناد را چاپ میکند، پس از اینکه شما صفحه نخست را چاپ کردید. دستگاه به صورت خودکار کاغذ را به داخل برمی‌گرداند و طرف دیگر را چاپ می‌کند. در این صورت کار چاپی شما به درستی انجام می‌شود و سپس پس از اسناد تحویل کاربر داده می شود.

 

تفاوت پرینتر های دوروزن و معمولی

اما در پرینترهایی که به صورت دابلکس چاپ نمی کنند. شما می توانید برای چاپ دورو کاغذ را مجدداً به دستگاه برگردانده و سپس منتظر بمانید. تا صفحه بعدی چاپ شود. اگر چاپ شما به صورت چند صفحه ایی می باشد.ابتدا صبر کنید تا تمامی صفحات چاپ شوند و سپس کاغذها را به دستگاه برگردانید.

 

تفاوت پرینتر های دوروزن و معمولی  
راه اندازی دابلکس

 

نحوه ی کار پرینتر های دوروزن

توجه داشته باشید. زمانی که کاغذها از سینی خروجی به بیرون آمدند. با ضربه زدن به پشت کاغذ ، سطح آنها را صاف و تراز کنید و بعد آنها را به دستگاه برگردانید. تا دستگاه پردازش کند. نحوه جاگذاری کاغذ در پرینتر های لیزری و جوهر افشان ممکن است متفاوت باشد. توجه داشته باشید به سمت درستی کاغذ را درون پرینتر قرار دهید. پس از اینکه کاغذ را در متن قرارداد به سراغ رایانه خود بروید و گزینه ی  چاپ مجدد را ادامه دهید. پس از تایید این گزینه کار شما تمام می‌شود و چاپگر شما به صورت دورو اسناد را به شما تحویل می دهد.

برای کارشناسی بیشتر در رابطه با پرینتر های لیزری و جوهر افشان با امور مشتریان نمایندگی اچ پی ما  تماس حاصل فرمایید.

نمایندگی HP در مرکز تهران