تنظیم چاپ در پرینتر های جوهری HP ، عیب یابی مشکلات کیفیت در چاپگر های جوهر افشان اچ پی چگونه می باشد . در این پست ، نحوه عیب یابی و مشکلات کیفیت چاپ در چاپگرهای جوهر افشان اچ پی را بررسی می کنیم. این آموزش برای اکثر چاپگرهای جوهرافشان اچ پی مشترک می باشد.  شرکت اچ پی پرینترهای ، مختلفی با انواع سیستم های جوهرافشان طراحی و تولید میکند. اما در مجموع ممکن است. تمامی این چاپگرهای جوهرافشان بنا به دلایلی مختلف دچار ایراد و مشکل شوند. هنگامی که چاپگر جوهرافشان ،با مشکل مواجه شدند چه کاری باید انجام دهیم؟برای اطلاع  از جزئیات بیشتر در مورد نحوه تکمیل مراحل ، به بخش پرینتر در وب سایت hpaba.com مراجعه فرمایید.

 

 

تنظیم چاپ پرینتر

 

در اکثر موارد،مراحل اولیه برای تنظیم همه چاپگرهای hp inkjet به صورت یکسان می باشد .توجه داشته باشید که این آموزش مخصوص پرینترهایی که دارای کارتریج جوهرافشان می باشد تهیه شده است. پیش از اینکه به موضوع اصلی بپردازیم. توصیه می شود برای چاپ از کارتریج جوهرافشان اصلی HP استفاده کنید. نمایندگی اچ پی مسئولیتی در قبال کارتریج های غیر اورجینال ندارد.

 

تنظیم چاپ پرینتر
تنظیم چاپ پرینتر

 

در ابتدا برای شروع محص بهتر است بدانید که، نوع کاغذی که برای چاپ استفاده می کنید. در نتایج چاپ شما بسیار موثر می باشد.اگر شما از پرینترهای جوهرافشان اچ پی برای چاپ عکس استفاده می کنید. بهتر است از کاغذهای مخصوص این موضوع استفاده کرد. اگر در حال چاپ عکس می باشید، و کاغذ مخصوص چاپ را ندارید از خیس کردن کاغذی یا جوهر به صورت کاملاً جدی خودداری کنید.

 

چگونه کیفیت پرینتر های HP در Setting | تنظیم چاپ پرینتر

شما می توانید برای تغییر کیفیت چاپ در ویندوز ۸ از طریق جستجوگر رایانه خود اقدام کنید. در منوی جست و جو پرینتر، جوهرافشان خود را پیدا کرده و بر روی آن کلیک راست بکنید. سپس گزینه ی printers preferences را در نتایج بالا آمده بزنید.پس از انجام این مرحله، گزینه های مربوط به کیفیت چاپ برای شما باز می شوند.  شما می توانید کیفیت چاپ را در  فهرست کشویی در منوی رایانه خود تنظیم کنید. زمانی که تمامی مراحل را انجام دادید گزینه ی تایید را بزنید.

با استفاده از منوی پرینتر خود مقدار باقیمانده جوهر درون کارتریج های را چک کنید. اگر از کیفیت چاپ خود راضی نیستید و جوهر درون کارتریج شما کم می باشد. لازم است که کارتریج خود را شارژ یا تعویض کنید.همانطور که کاربران پرینترهای جوهر افشان اچ پی می دانند، باید روی این موضوع تأکید داشته باشیم که اکثر کارتریج های جوهر افشان پس از مدتی استفاده نشدن خشک  و غیر قابل می شوند. آیا  تعمیر پرینتر های جوهرافشان HP در محل امکان پذیر می باشد؟

 

چگونه کیفیت پرینتر های HP در Setting دستگاه تنظیم میشود
تنظیم چاپ پرینتر

 

در برخی از چاپگرهای اچ پی برای جلوگیری از خشک شدن کارتریج ها از تکنولوژی های مختلفی استفاده می شوند که این روند را متوقف می کنند. اکنون که به چند نکته در رابطه با نوع کیفیت کارتریج های چاپگر اچ پی پرداختیم. می توانیم چندین مورد از عیب یابی های اساسی را مطرح کنیم. تنظیم چاپ پرینتر | بسیاری از چاپگرهای جوهر افشان دارای کارتریج و هد جداگانه می باشد. در این دستگاه ها شما می توانید بخش هد را به صورت جداگانه تعویض کنید.

 

تعریف dpi در پرینتر های اچ پی | نمایندگی اچ پی در غرب تهران

برای چاپ یک صفحه آزمایشی در چاپگر های جوهر افشان اچ پی مطمئن شوید که کاغذ شما کاغذ ساده ای می باشد و اندازه آن مناسب قالب سینی کاغذی است. در صفحه جلوی چاپگر دکمه setup را فشار دهید. پس از اینکه وارد منوی تنظیمات شدید گزینه tools را پیدا کنید. از طریق منوی tools به قسمت print quality report بروید. توجه داشته باشید برای برخی از مدلهای چاپگر های اچ پی ممکن است مراحل کمی متفاوت تر باشد. پس از اینکه تست به عنوان خروجی از پرینتر بیرون آمد ، می‌توانید از ویژگی‌های مشترک مانند رنگ کارتریج و الگوهای تراز بندی برای تشخیص ایراد کیفیت چاپ استفاده کنید.

 

تعریف dpi در پرینتر های اچ پی | نمایندگی اچ پی در غرب تهران
تنظیم چاپ پرینتر

 

پس از اینکه یک صفحه را به عنوان تست چاپ کردید، مهم است که نتایج را بررسی کنید. در صورت لزوم اقدامات بعدی را انجام دهید. با مشاهده پارتیشن های رنگی در صفحه ی تست می‌توانید از نوع رنگ و کیفیت آن مطلع شوید‌. یکی از گزینه هایی که پرینتر های جوهرافشان در اختیار کاربران قرار می دهند.

که ، کمی تا حدودی کیفیت چاپ را بالا می برد گزینه ی clean می باشد. برای استفاده از گزینه cleaning ، به قسمت تنظیمات پرینتر خود بروید و سپس tools را انتخاب کنید. پس از اینکه گزینه tools را انتخاب کردید با استفاده از این منو، گزینه clean cartridge یا clean printhead را انتخاب کنید. با استفاده از این گزینه ها می توانید سطح کیفیت کارتریج جوهرافشان خود را کمی ارتقا دهید.

 

تنظیمات چاپگر ها در نمایندگی غرب HP | تنظیم چاپ پرینتر

اگر پس از انجام این مرحله کیفیت چاپ صفحات شما برطرف نشد. با ما همراه باشید تا از راه حل های بیشتری در رابطه با این موضوع استفاده کنیم. بیشتر کارتریج های جوهر افشان اچ پی دارای دریچه هایی هستند که در قسمت جلویی  این قطعه  قرار دارند. بررسی کنید که آیا کارتریج های جوهرافشان شما به درستی تخلیه شده اند یا خیر، اگر جوهر بروی سطح آنها باقی مانده است. با استفاده از یک چوب یا یک سنجاق کوچک آن را پاک کنید.

 

تنظیمات چاپگر ها در نمایندگی غرب HP
تنظیم چاپ پرینتر

 

راه حل دیگری که برای بالا بردن کیفیت چاپ در پرینتر های جوهر افشان اچ پی موجود می باشد. یکی از این گزینه ها تمیز کردن هد است. برای این کار دکمه setup را بزنید. از طریق این منو به قسمت  tools بروید. سپس گزینه ی printhead را پیدا کرده و بر روی آن کلیک کنید. پس از انجام این کار ، چاپگر جوهر افشان اچ پی یک صفحه را به صورت پیش فرض برای شما چاپ میکند. البته این عملیات ممکن است که چند ثانیه طول بکشد.

 

کارشناسی و تنظیم کیفیت چاپگرهای HP

اگر مشکل شما با انجام این مراحل حل شد میتوانید در ادامه از چاپگر جوهرافشان خود استفاده نمایید. اما اگر کیفیت چاپ همچنان در چاپگرهای جوهر افشان شما کم می باشد ، می توانید به نمایندگی رسمی اچ پی جهت بررسی و سرویس پرینتر مراجعه فرمایید. در بسیاری از موارد ممکن است. پرینتر شما برای انجام عملیات چاپ با ، کیفیت بالا نیازمند قطعاتی می باشد.برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تعویض و ضمانت قطعات پرینترهای جوهرافشان، به وب سایت ما مراجعه فرمایید.برای کسب اطلاعات بیشتر با مرکز فنی ما در ارتباط باشید.

 

کارشناسی و تنظیم کیفیت چاپگرهای HP
تنظیم چاپ پرینتر