پردازش CPU و تعویض در نمایندگی اچ پی جنوب تهران، در این پست سعی داریم تا در رابطه با نحوه ی کارایی سی پی یو در لپ تاپ های اچ پی کمی بحث کنیم. همه ی ما از نقش سی پی یو ها در لپ تاپ اچ پی با خبریم و می دانیم که CPU در کل ، برای تشکیل هر قطعه ی الکترونیکی و شکل یابی آن . لازم می باشد. همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در نمایندگی رسمی اچ پی تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما در بخش سخت افزار HP  پاسخگوی شما خواهند بود.

 

 

پردازش CPU

ما در این پست قصد داریم تا با هم نحوه ی محاسبات کلاسیکبه طور خاص ، نحوه ی عملکرد سی پی یو و موازی سازی CPU بحث کنیم. در ادامه با ما همراه باشید. برای شروع به این تحلیل، با قطعه ی اصلی یعنی سی پی یو شروع می کنیم. در واقع سی پی یو ها در ل تاپ و کامپیوترها به عنوان مغز متفکر ، عمل می کنند.

پیش از شروع می توانید با مراجعه به صفحه ی نحوه ی ریست لپتاپ HP ، مراجعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

پردازش CPU
پردازش CPU

 

در این بخش حافظه ی رم RAM را وارد دایره ی خود می کنیم. این بخش جایی است که CPU به اطلاعات ذخیره شده در مورد نیاز های اولیه ی خود دسترسی پیدا می کند. البته که می دانید خود سی پی یو نیز دارای یک حافظه ی داخلی می باشد. که به آن Cache گفته می شود.  حافظه ی cache به طور قابل توجه ایی کوچکتر از Ram می باشد. اندازه ی این حافظ تقریبا 32 کیلوبایت تا مگابایت متغیر می باشد.

 

 

تعمیرات cpu و مین برد HP | پردازش CPU

هدف از حافظه ایی جزء ای به نام cache در قطعه ای به نام cpu چیست؟ هدف از حافظه ی cache این است که اطلاعات مورد نیاز را بلافاصله به cpu بدهد. توجه داشته باشید که CPU و RAM اجسام جداگانه ایی هستند. بنابراین زمانی که سی پی یو به اطلاعات مورد نیاز دارد. باید زمانی طی شود تا داده ها از حافظه خوانده شود.

 

تعمیرات cpu و مین برد HP | پردازش CPU
پردازش CPU

 

این زمان می تواند تاخیر قابل ملاحظه ایی در کارکرد رایانه ی شما ایجاد کند. با وجود حافظه ی cache روی سی پی یو، این زمان کاهش نمی بابد. همچنین دلیل عدم نیاز به ذخیره سازی زیاد حافظه ی پنهان این است که فقط باید کمی از اطلاعات مهم را دخیره کند. همچنین اطلاعات ذخیره شده از روی cache باید خیلی سریع توسط سی پی یو استفاده شود زیرا که پس از مدی کئتاه ، اطلاعات از روی حافظه حذف می گردد.

 

 

حافظه ی cpu و نحوه عملکرد در لپتاپ های HP

روش های مختلفی برای تعیین آنچه در حافظه ی cache اتفاق می افتد ، وجود دارد.و همچنین نحوه ی این که چه اطلاعاتی باید در حافظه ی پنهان نگه داشته شود و در چه زمانی باید این اطلاعات به حافظه ی Ram منتقل شود. در یک سی پی یو معمولی سطوح مختلفی از حافظه پنهان وجود دارد که هر یک دارای زمان و اندازه های مختلف خواندن و نوشتن اطلاعات را انجام می دهند. * چگونه می توانیم قابلیت حسگر اثر انگشت HP را فعال کنیم ؟ برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 

حافظه ی cpu و نحوه عملکرد در لپتاپ های HP 
پردازش CPU

 

هنگامی که سی پی یو یک دستورالعمل را اجرا می کند. پنج مرحله ی اساسی وجود دارد که باید تکمیل شوند. Fetch ، دستورالعمل را از حافظه دریافت کرده و در برخی موارد در حافظه پنهان ذخیره کنید. Decode ، رمز گشایی ، متغیر های مناسب مورد نیاز برای اجرای دستور را دریافت کنید. مرحله ی سوم مربوط به Execute ، اجرا می باشد. این مرحله نتیجه ی دستورالعمل ها را محاسبه می کند. مرحله ی چهارم مربوط به حافظه می باشد، Memory برای دستورالعملهایست که نیاز خواندن و نوشتن دارد. آخرین مرحله مربروط به write back می شود. وظیفه ی این مرحله این است که دستورالعمل ها را به طور مجدد در حافظه بنویسد.

 

 

رشته های الکترونیکی CPU بروی مادربرد

در قدم بعدی به ، اطلاعات طراحی ، اساسی یک CPU ، نحوه ارتباط آن با حافظه ، مراحل انجام دستورالعمل ها و همچنین طراحی خط و طراحی ساختاری می پردازیم. به جای تصور همه ی این قطعات به عنوان یک سی پی یو ، می توانیم آنها را به عنوان یک هسته واحد پردازنده بشناسیم . این فناوری می تواند در هسته واحد پردازنده تعبیه کند. با چندین هسته عملکرد ، آنها را می گیریم و واحد پردازنده ها را در تعداد هسته ها ضرب می کنیم. به طور مثال در چهار هسته ، چهار حافظه به صورت حافظه ی cache می باشد.

 

رشته های الکترونیکی CPU بروی مادربرد
پردازش CPU

 

صنعت رایانه پس از سالها رکود اکنون با افزودن هسته های بیشتر به پردازنده ها ، تمرکز بیشتری را بر روی موازی سازی سخت افزار اعمال کرده است. این موضوع را می توان با پردازنده های مصرف کننده مانند AMD و خط پردازنده ی نسل I9 اینتل با تعداد پردازنده ها به ترتیب از 8 تا 16 و 10 تا 18 نشان داد. در حالی که این پردازنده ها ممکن است . مصرف کننده ی ، بیشتر باشند. حتی پردازنده های پایین نیزبه طور متوسط دارای نسل i5 ، i3 و i7 با تعداد هسته های مختلف به ترتیب از چهار ، شش و هشت هسته ای در حال پیشرفت هستند.

 

نمایندگی تعمیرات مین اچ پی و رفع ایراد پردازش لپتاپ در نمایندگی اچ پی جنوب تهران

به عنوان یک نکته ی جانبی ، ابر رایانه ها بهترین نمونه های استفاده از موازی کاری ، سخت افزار ها هستند. به عنوان مثال ، پردازنده های Xeon Phi اینتل و Epyc AMD دارای تعداد هسته ای بین 24 تا 72 هستند. در حال حاظر یک جزء کلیدی وجود دارد که در راستای موازنه سخت افزاری برای استفاده واقعی از همه منابع به طور موثر مورد نیاز است.

 

نمایندگی تعمیرات مین اچ پی و رفع ایراد پردازش لپتاپ
پردازش CPU

 

آخرین موضوعی که قصد داریم تا در رابطه با آن کمی بحث نماییم ، محاسبات کلاسیک می کشاند. که به عنوان چند رشته ایی نیز شناخته می شود. به جای پیاده سازی اطلاعات ، سیستم موازی سازی سخت افزاری را در سطوح بالاتر انجام می دهد. به طور مثال . یک رشته را به عنوان دنباله ایی از دستورالعمل ها در نظر بگیرید.  با استفاده از چندین رشته می توانید برنامه های خود را در دسته بندی های مختلف ، قسمت کنید و به طور خاص نحوه ی اجرای آنها را شخصی سازی نمایید.

 

کارشناسان ما در بخش سخت افزار اچ پی HP جنوب تهران

برای اینکه بیشتر با این رشته ها آشنا شوید. باید بگویم که این رشته ها برای یک برنامه ، رابط کاربر ، GUI ، می تواند در یک رشته اجرا شود. این به این معنی است که در سی پی یو این رشته ها نقش پردازش صحیح عملکرد مواردی چون اپلیکیشن ها و سایر برنامه های مرتبط را دارند.  از این رشته ها می توان به افزونه هایی چون ، ویرایشگر های عکس و ویدیو، داده ها و پردازش گر ها، رشته های اختصاصی اپلیکیشن ها و … اشاره کرد.

 

کارشناسان ما در بخش سخت افزار اچ پی HP 
پردازش CPU

 

تا اینجا کمی در رابطه با نحوه ی عملکرد محاسبات سی پی یو ها آشنا شدیم ، شما می توانید برای آشنایی بیشتر با این قطعه ، از طریق ویدیو بالا ، کمی بیشتر به نحوه ی کار و پردازش این قطعه در لپ تاپ ها پی ببرید. همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه ی تعویض ، خرید و تعمیر CPU با کارشناسان ما در بخش سخت افزار لپتاپ HP تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما در کوتاه ترین زمان پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود.