هارد های ssd و hdd در نمایندگی اچ پی ، بطور کلی کامپیوترها دو نوع حافظه دارند. حافظه اصلی و حافظه ثانویه. حافظه اصلی یا موقتی اصطلاحا همان ram می باشد. حافظه ی ثانویه نیز همان حافظه دائمی است. موضوع در رابطه با درایور های ذخیره سازی می باشد. هر رایانه‌ای برای این اینکه پردازش خود را انجام دهد به یک مکانی برای ذخیره سازی اطلاعات نیاز دارد. اطلاعات شما اعم از عکس استناد ، ویدیو ، فایل های صوتی و … در سیستم عامل بروی این درایور ها ثبت می شوند.

 

 

هارد های ssd

همانطور که گفته شد رایانه ها به مکانی برای ذخیره سازی داده ها در داخل درایو های ذخیره سازی نیاز دارند. در این پست قصد داریم که تفاوت دو هارد H.D.D و S.S.D را با هم شرح دهیم. به طور کلی این دو هارد با هم تفاوت های بسیاری دارند. هم از نظر ظاهری و هم از نظر کارایی. قندهار دیسکو همانطور که می دانید توسط یک دیسک مغناطیسی می باشد. اما در هاردهای S.S.D روند کار کمی متفاوت باشند. این ها توسط برد و چیپست هایی که دارند اطلاعات را ذخیره می کنند. این اس ام اس آمد بدون هیچ واسطه ای بر روی مادربرد متصل شود.

 

هارد های ssd
هارد های ssd

 

این درایور ها می توانند از جنس هارد دیسک های مغناطیسی ، درایور  جامد یا درایور هیبریدی باشند. ابتدا به هارد دیسک های مغناطیسی اشاره می‌کنیم. تعمیر بایوس در نمایندگی اچپی. اگر بخواهیم از ابتدا به آنها بپردازیم باید بگویم که این هارد ها توسط آی بی ام ibm در سال ۱۹۵۶ معرفی شدند.

 

بررسی تفاوت هارد دیسک  و  s.s.d

علیرغم این که مدت زیادی است که وجود دارند همچنان قابل استفاده و مورد مصرف کاربران هستند. این درایورها توسط یک کیس محافظ سخت،نگهداری می شوند. دیسک چرخنده آنها در واقع جایی است که اطلاعات اسناد ،تصاویر و تمامی اطلاعات شما ذخیره می شود. نحوه کار آنها به صورت بازوی محرکه می باشد. گ بازوی محرکه و دیسک مغناطیسی که در کیس درایور قرار گرفته اند با سرعت بالا می چرخد و دستوراتی که کاربر به آن منتقل می کند، انجام می دهد.

 

همانطور که داده‌های شما بروی این هارد دیسک ها ذخیره می شوند. از روی همین دیسک ها نیز خوانده و به نمایش در می آیند. هارد دیسک ها توانایی چرخیدن متفاوتی دارند. برای مثال بسیاری از آنها توانایی چرخیدن 5400 ، 7200 و 10.000 دور در دقیقه را دارد. در مقایسه با هارد های ssd ، دیسک ها قیمت مناسب تری دارند. در نظر داشته باشید که امروزه در بسیاری از لپ تاپ های جدید از تکنولوژی هارد S.S.D استفاده می شود.

بررسی تفاوت هارد دیسک  و  s.s.d
هارد های ssd

 

تعویض هارد های اس اس دی |هارد های ssd

 

اگر از افرادیکه به صورت مرتب از لپ تاپ یا رایانه های PC استفادهد می کنند. بپرسید که مهمترین ویژگی در سیستم پردازشی چی می باشد؟ قطعا پاسخ آنها سرعت بالای سیستم می باشد.  حافظه های HDD در لپ تاپ کار شما را راه می اندازند اما به طور کلی کافی نیستند.به طور مثال می توان گفت که برای بوت شدن ویندوز زمان زیادی لازم است، همچنین برای بارگیری برنامه ها زمان بیشتر طول می کشد و پرونده های بیشتری باز و ذخیره می شوند.

 

تعویض هارد های اس اس دی |هارد های ssd
هارد های ssd

 

یکی از مزیت های بی نظیرهارد های s.s.d این است که ، حتی کیفیت کار و سرعت در مدلهای ارزان تر آن نیز به خوبی احساس می شود. می توان گفت که هارد های اس اس دی به گونه ایی طراحی شده اند که هر نوع اطلاعاتی را با یک پردازش سریع بارگزاری می کنند و عملکرد بسیار خوبی از خودشان به جا می گذارند. شما می توانید برای تعویض قطعات لپ تاپ HP به وبسایت ما مراجعه فرمایید.

 

قیمت هارد های s.s.d در نمایندگی شمال تهران اچ پی

یکی از بهترین کاربردهای SSD در کامپیوترها ، درایو بوت می باشد. عملکرد درایو بوت چگونه می باشد؟ بوت ، یک درایو با ظرفیت کم است که هر روز سیستم عامل ویندوز بروی آن اجرا و راه اندازی می شود. با انجام این کار رایانه ی شما سریعا راه اندازی و آماده شروع به کار با S.S.D می شوند. همچنین می توانید بیشترین استفاده از نرم افزار را برای جلوه های مشابه در آن قرار دهید.

 

 

قیمت هارد های s.s.d
هارد های ssd

 

یکی از مزیت هارد دیسک ها نسبت به درایور های   SSD طول عمر و مدت کارایی آنها می باشد. طول عمر SSD به اندازه HDD نیست ، اما مطمئناً می توانید از SSD به عنوان تنها درایو رایانه شخصی خود استفاده کنید. به عنوان مثال بسیاری از لپ تاپ هایی که جدید تولید می شوند تنها ازحافظه SSD استفاده می نمایند. قیمت هارد های SSD در چند وقت اخیر بسیار پایین آمده است ، به طوری که قیمت هر گیگابایت بسیار کمتر از گذشته شده است. البته همچنان این هارد ها قیمت بالایی دارند اما می توان گفت نسبت به گذشته کمی مقرون به صرفه تر شده اند.

 

مشخصات هارد های ssd و hdd

در یک جمع بندی کلی می توان گفت که ، بهترین حالت برای برای هارد های HDD ذخیره سازی به صورت انبوه می باشد. زیرا که این نوع درایو ها قیمت مقرون به صرفه تری نسبت به SSD ها دارند اما از نظر ظاهری در اندازه های بسیار عظیم موجود می باشند. در نقطه ی مقابل می توانیم بگویم که هارد های SSD کیفیت و سرعت بالاتری را به ما رائه می کنند ، این روند برای کسانی که به طور مکرر از رایانه ی شخصی خود استفاده می کنند می تواند موضوع قابل توجه ایی باشد.

توجه داشته باشید که قیمت هر گیگابایت از HDD هنوز بسیار کمتر از SSD است. البته نکته ی طلایی اینجاست که اگر شما بخواهید می توانید همزمان از یک SSD و یک HDD در سیستم خود استفاده نمایید. یک سیستم کارآمد دارای یک SSD برای راه اندازی ویندوز و سرعت بالای پردازش ، و یک یا چند HDD برای ذخیره سازی انبوه اطلاعات شخصی. شما می توانید برای  کارشناسان لپ تاپ در شمال تهران ، با ما تماس بگیرید.

 

مشخصات هارد های ssd و hdd
هارد های ssd