قطعات ADF اچ پی | با توجه به اهمیت قطعه ی ADF در پرینتر های لیزری و جوهرافشان اچ پی ، در این بخش تصمیم گرفتیم تا در ارتباط با وظیفه ی آنها و همچنین قطعات تشکیل دهنده ی آنها بررسی های لازم را انجام دهیم. در نظر داشته باشید که قابلیت ADF یا همان Automatic document feeder به عنوان یک قطعه یا یک تغذیه کننده ی خودکار اسناد در پرینتر ، کپی ، اسکنر و سایر ماشین های اداری اچ پی با تکنولوژی جوهرافشان و لیزری طراحی و به بازار عرضه می شوند. لازم به ذکر است ADF به صورت جداگانه دارای صفحه و ورودی کاغذی می باشد تا بتواند اسناد را به صورت خودکار داخل دستگاه بکشد. در ادامه در ارتباط با عملکرد این دستگاه ها گزینه های بیشتری را بررسی خواهیم نمود.

 

قطعات ADF

قطعات ADF اچ پی | فیدر های پرینتر دارای انواع مختلفی می باشند. اما با توجه به این موضوع که قابلیت های یکسان و مرتبطی با یکدیگر دارند. مجموعه ی فیدر دارای اجزا بسیاری می باشد که به ما کمک می کند. اسناد خود را به صورت دو رو یا تک رو اسکن و یا کپی کنیم. قابلیت ADF برای بسیاری از کاربران مخصوصا در حوزه ی اداری مهم و قابل اهمیت می باشد. لذا در همین راستا بسیاری از کاربران به دنبال پرینتر هایی با مشخصات تغذیه ی خودکار می باشند. اما ADF نیز از قطعات بیسیاری در تشمیل شده است که لازم است در ارتباط با آنها زمینه ی جهت آشنایی ایجاد نماییم . جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در نمایندگی رسمی همراه شده و از سخت افزار Automatic document feeder  مطلع شوید.

اگر درب بالایی فیدر را باز کنید متوجه می شوید که این دستگاه از قطعات بسیار زیادی تشکیل شده اند. قطعاتی چون موتور ، رول کاغذ کش ، غلطک ، پیکاپ ، موتور ورودی کاغذ و … . در بسیاری از گزارشات ما شاهد ارسال نظرات و درگیری کاربران با مواردی چون کاغذ نکشیدن ، صدای موتور ، عدم کار و مواردی مشابه رو به رو هستیم. این قطعه در اکثر پرینتر های اچ پی به صورت اتوماتیک کار می کند. اما در نظر داشته باشید تا که در صورت استفاده ی غیر استاندارد قطعا به ایرادات زیادی بر خورد خواهید کرد.

 

قطعات ADF

 

نمایندگی شمال تهران | قطعات ADF اچ پی

ابتدا تصمیم داریم با موتور ADF آشنا شویم. این قطع به صورت تخصصی بروی پوشش پایین قاب ADF قرار می گیرد. وظیفه ی اصلی آن انتقال نیروی مورد نظر به پیکاپ ، رول تغذیه کننده و رول خروجی می باشد. قطعه ی موتور ADF در صورت آسیب های جزئی سرعت عملکرد خود را از دست می دهد. و عمدتا به صدا می افتد. در صورت آسیب های کلی نیز این قطعه به هیچ دستوری از سوی برد واکنش نشان نمی دهد . به طور کلی متوقف می شود. برد فیدر ، در بسیاری از دستگاه های اچ پی ما شاهد برد جداگانه برای قطعه ی Automatic document feeder می باشیم. این قطعه دستورات لازم را از کاربران دریافت نموده و سپس به موتور و سایر قطعات دیگر می رساند. به طور کلی برد در اجزا تشکیل دهنده ی ADF نقش بسیار مهم و تاثیر گذاری دارد.

رول و قطعات کاغذکش ADF : قطعه ی فیدر در پرینتر های لیزری و جوهرافشان اچ پی جهت کشش ورودی و خروجی دستگاه نیاز به قطعات مکانیکی دارند. از این رو قطعات مکانیکی همانند پد و پیکاپ در این بخش از پرینتر ها بکار رفته است. در صورت ایجاد هرگونه خلل در پد و پیکاپ ما شاهد نکشیدن کاغذ ، به صدا افتادن ADF ، خط انداختن بروی اسناد و موارد این چنینی می باشیم. در صورت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با قطعات ماشین های اداری HP با کارشناسان ما همراه شوید. جهت آشنایی بیشتر در ارتباط با ارسال قطعات HP به تمام نقاط ایران با ما در ارتباط باشید.

 

نمایندگی شمال تهران

 

تعویض قطعات فیدر

قطعات ADF اچ پی | همانطور که در بخش های قبلی به آن اشاره کردیم. قطعه ی فیدر دارای اجزای بسیاری می باشند. اهمیت هر یک از این قطعات در این دستگاه به قدری بالا است که در صورت ورود هرگونه آسیب ، به این قطعات ما بازده ی آن را در ورود و خروج اسناد خود متوجه خواهیم شد. اما نکته ی مهمی که باید در این بخش به آن اشاره داشته باشیم بحث قطعات و نوع تعویض آنها می باشد. قطعا شما نیز به عنوان یک مصرف کننده ی پرینتر کمپانی اچ پی با قطعات شرکتی و اورجینال دستگاه های ADF دار آشنا می باشید. در نظر داشته باشید که هنگام تعویض این قطعات به هیچ وجه نباید از قطعات فیک و ناسازگار استفاده نمود. زیرا که روند کار قطعات متفرقه باعث می شود تا سایر قطعات نیز در خطر آسیب قرار گیرند. شما می توانید جهت تعویض قطعات ماشین های اداری خود به نمایندگی و مارکت های مجاز اچ پی مراجعه نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با پرینتر های سرعت بالا اچ پی در نمایندگی با ما در نمایندگی رسمی همراه شوید.

تعویض قطعات فیدر