خرابی فیدر در HP 426dn | در این بخش تصمیم داریم تا در ارتباط با قابلیتی حساس ، پر طرفدار و مهم در پرینتر های چند کاره ی اچ پی بررسی های خود را انجام دهیم. ابتدا بهتر است با قابلیت فیدر در دستگاه های HP 426fdn آشنا شوید. فیدر Feeder یا تغذیه کننده ی خودکار اسناد Automatic document feeder مکانیزمی است. که عموما از آن در دستگاه‌هایی مانند پرینترهای چند کاره، دستگاه‌های فکس صنعتی ، دستگاه‌های فتوکپی و اسکنرها استفاده می شود.

اچ پی از این قابلیت در اکثر پرینتر های چند کاره ی خود استفاده نموده تا کاربران بتوانند. به راحتی اسناد خود را کپی ، اسکن و یا فکس نمایند. نحوه ی  ی عملکرد این قطعه به گونه ای است. که ابتدا کاربران بروی سینی کاغذی آن تعدادی برگه گذاشته و سپس دستور مورد نظر خود را به دستگاه می دهند. سپس دستگاه با کشیدن کاغذ به صورت اتوماتیک تعداد درخواست کاربران را به چاپ ، کپی و یا اسکن می رساند.

 

خرابی فیدر

در بخش قبلی در ارتباط با قابلیت و ویژگی های فیدر توضیحاتی را خدمت شما کاربران گرامی ارائه دادیم. نکته ی مهمی که در ابن بخش لازم است به آن اشاره داشته باشیم قطعات داخلی فیدر می باشد. فیدر ها به طور کلی دارای برد ، موتور، قطعات کاغذ کش و رابط های مختص به خود می باشند. عملکرد هر یک از این قطعات به طور کلی مهم و قابل اهمیت می باشد. از این رو اگر به شکلی استاندارد از این قطعات در زمینه ی چاپ ، اسکن و فکس استفاده نشود. امکان آسیب دیدن این قطعه بسیار بالا می باشد.

چه عواملی Automatic document feeder در پرینتر HP 426 تهدید می کند. در ساخت Feeder اچ پی 426 ما شاهد قطعات مرغوب و حرفه ای می باشیم. از این رو این دستگاه در بخش تغذیه ی خودکار خود هیچگونه ضعفی را ندارد. اما نکته ی قابل توجه آن مربوط به نوع استفاده از قطعه ی فیدر می باشد. به طور کلی مواردی چون :

  • استفاده ی بیش از حد از ADF
  • قرار دادن کاغذ های غیر استاندارد
  • کارکرد بدون استراحت و مکرر در ADF
  • ورود شی و اجسام تیز به درون این قطعه
  • کشیدن کاغذ از درون این قطعه به سمت بیرون

و … باعث خرابی این قطعه می شود. از این رو پیشنهاد می شود. در نظر داشته باشید، اگر ADF دستگاه شما به درستی کار نمی کند. می توانید با مراجعه به نمایندگی رسمی ، دستگاه خود را در دست تعمیر قرار داده و در سریعترین بازه ی زمانی ایراد ADF آن را برطرف کتید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در نمایندگی رسمی همراه شوید. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با قطعات ADF وارد صفحه ی قرار گرفته شده شوید | خرابی فیدر در HP 426dn

 

 

 

خرابی فیدر در HP 426dn

 

نحوه ی صحیح نگهداری

در ساخت پرینتر لیزری اچ پی 426 ما شاهد بکار گیری فیدر یا همان Automatic document feeder در بخش بالایی دستگاه می باشیم. کیفیت و کوالیتی ساخت در این دستگاه Enterprise چندکاره ی اچ پی بسیار بالا بوده و به سادگی دچار اختلال و خرابی نمی شوند. اما راه هایی در جهت نگهداری مناسب و ایمن از ADF و دستگاه وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم داشت. در مرحله ی اول همواره سعی کنید که از ADF خود در مقابل اشیای تیز مانند سوزن ، منگنه ، پونز ، گیره ی کاغذ و … قرار ندهید. با ورود هر کدام از این قطعات به درون ADF ، مطمئنا فیدر شما با ایرادات بسیاری رو به رو خواهند شد. در مرحله ی دوم استفاده ی استاندارد و مناسب از دستگاه می باشد.

 

 

 

 

نحوه ی صحیح نگهداری
خرابی فیدر

 

 

 

اسکن و کپی پشت هم و بدون توقف ADF باعث می شود. تا برد و موتور دستگاه دچار آسیب شده. و در نهایت ADF دستگاه در کار متوقف شود. موضوع دیگری که باید به آن اشاره داشته باشیم بحث کاغذ می باشد. کاغذ های غیر استاندارد به عنوان یکی از اصلی ترین عوامل تخریب قطعات کاغذ کش و موتور ADF به حساب می آیند. برای استفاده از دستگاه خود ابتدا در دستورالعملهای آن کاغذ های سازگار با پرینتر را مشاهده کرده و سپس نسبت به خرید کاغذ اقدام کنید. همچنین شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با تعمیر ADF پرینتر 426 با ما در نمایندگی رسمی فروش و خدمات پس از فروش HP در ارتباط باشید | خرابی فیدر در HP 426dn | نمایندگی اچ پی